Tietoa Väestöliitosta

Väestöliiton tehtävänä on vahvistaa hyvinvointia, hyviä ihmissuhteita ja ihmisoikeuksia.Tuemme erityisesti lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia. Unelmamme on maailma, jossa ihmiset voivat hyvin, löytävät yhteyden toisiinsa ja jossa jokaisella on elämää rikastuttavia ihmissuhteita.

Väestöliitto tarjoaa maksutonta neuvontaa ja tukea nuorille, lapsiperheille ja isovanhemmille. Asiantuntijamme auttavat mm. ihmissuhteisiin, vanhemmuuteen ja isovanhemmuuteen, lasten kasvatukseen, murrosiän kehitykseen, seksuaalisuuteen ja arjessa jaksamiseen liittyvissä huolissa ja haasteissa. Varhaisessa vaiheessa saatu tuki voi ennaltaehkäistä ongelmien syvenemisen ajoissa.

Väestöliiton omassa tutkimuslaitoksessa teemme syntyvyys- ja väestötutkimusta, joka auttaa tärkeällä tavalla ymmärtämään mm. väestönkehitystä, syntyvyyttä, suomalaisia perheitä sekä ikääntymistä.

Rakennamme hyvinvointia ja hyviä ihmissuhteita myös vaikuttamalla mm. lapsi- ja perheystävällisyyden, yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden, kestävän väestönkehityksen sekä seksuaali- ja ihmisoikeuksien puolesta.

Lisäksi Väestöliitto tekee kehitysyhteistyötä kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevien ihmisten seksuaali- ja ihmisoikeuksien hyväksi. Kehitysyhteistyöhankkeillamme tuetaan erityisesti nuorten sekä vammaisten ihmisten seksuaalioikeuksien toteutumista.

Lahjoittamalla olet mukana tukemassa tärkeätä työtämme hyvinvoinnin, hyvien ihmissuhteiden ja ihmisoikeuksien hyväksi. Jokainen lahjoitus on todella arvokas!

Lisätietoa verkkosivuilla.

Varainhankinnan asiantuntija Mervi Saikkonen